تاریخ : دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 1 July , 2024
یادداشت؛

ارشاد قشم، نیازمند ارشاد

  • کد خبر : 1257
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
ارشاد قشم، نیازمند ارشاد
ساختار معیوب اداره کل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد قشم در سال‌های اخیر مورد انتقاد شدید اهالی فرهنگ، هنر و رسانه قرار گرفته اما همچنان عزمی برای حل این معضل مشاهده نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری چل بیم، یکشنبه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۱؛ ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در هر استان عهده‌دار وظایف و رسالات‌های ذاتی و قانونی بسیار هستند که اهمال و یا عدم توفیق در عمل به آن می‌تواند مقوله فرهنگ و هنر را با وجود اهمیت بالایی که در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند تضعیف کند.

ضعف مدیریتی همواره یکی از مهمترین مولفه‌هایی است که عملکرد یک مجموعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و البته درمان آن نیز با درایت و تدبیر به سهولت امکان پذیر است. اما ماجرا آن جا سخت‌تر می‌شود که ساختار سیستم به گونه‌ای باشد که خروجی مدیران باکفایت و کاردان را نیز به کمتر از صفر کاهش دهد.

این مهم، همان معضلی است که از زمان ظاهر شدن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم در قامت یک اداره‌کل گریبان‌گیر جزیره قشم شده است. جزیره‌ای که هنرمندان و صحاب رسانه‌اش در سطح استانی و ملی حرفی برای گفتن دارند و ابتکار برگزاری «یادواره‌هایی به رنگ هنر» سرآمد هنر، تعهد، فرهنگ، توانمندی و اقتدار رسانه‌ای هنرمندان انقلابی این جزیره به شمار می‌رود.

ضعف ساختاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در منطقه آزاد قشم، علاوه بر تضعیف و بعضا محروم کردن اهالی فرهنگ، هنر و قلم از حمایت های استانی و ملی، در حوزه سرزمینی نیز آنان را بدون متولی و سردرگم نهاده است. اصحاب رسانه بارها «پاشنه آشیل بودن ارشاد در قشم» را خصوصی و عمومی فریاد کرده‌اند اما همچنان عزمی برای حل این معضل مشاهده نمی‌شود.

اوج فاجعه ضعف سیستمی ارشاد در قشم متوجه اصحاب رسانه است که علاوه بر محروم ماندن از وجود تشکلی منسجم، از حمایت‌های استانی و حق طلبی‌های سرزمینی نیز محروم مانده‌اند. لازم است بار دیگر تاکید شود که ضعف اداره کل فرهنگ و ارشاد در قشم، مدیران کل نبوده و نیست بلکه ساختار معیوب این اداره کل تاکنون مدیران توانمند آن را نیز محصور کرده و بیم آن می‌رود هم اینک که یک شخصیت توانمند بومی عهده‌دار این مسوولیت شده است چندی بعد به بهانه ضعف عملکردی، برکنار و سوت قطار تخریب نیروهای بومی گوش جزیره‌نشینان را کَر کند.

امید می‌رود مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم شخصا برای ساماندهی وضعیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در دولت مردمی ایران قوی آستین همت بالا بزند تا به سامان نشستن فرهنگ و ارشاد اسلامی در جزیره قشم نیز برگ زرین دیگری بر عملکرد جهادی ایشان باشد و اهالی فرهنگ و هنر هم پس از سال‌ها روی آرامش دیده و از دغدغه‌هایشان کاسته شود.

یادداشت: مجتبی نوزرنژاد

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=1257
  • نویسنده : مجتبی نوزرنژاد
  • منبع : چل بیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.