تاریخ : چهارشنبه, ۱۴ شهریور , ۱۴۰۳ Wednesday, 4 September , 2024

اجرای امر به معروف و نهی از منکر با روش‌های نوآورانه

  • کد خبر : 5454
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
اجرای امر به معروف و نهی از منکر با روش‌های نوآورانه
ريیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو واجب الهی، به نوآوری و ابتکار عمل نیازمندیم.

به گزارش پایگاه خبری چل‌بیم، عادل پیغامی در آیین “همایش یاوران زینبی” که در حوزه علمیه ریحانه الرسول شهر قشم برگزار شد، اظهار داشت:  شرایط در انجام واجبات و عبادات الهی گاهی همانند حج حتما باید مستطیع شده باشی تا انجام آن واجب باشد و گاهی همچون‌ نماز در هر شرایطی واجب است.

وی ادامه داد: برای تاثیرگذار بودن امر به معروف و نهی از منکر به خلاقیت، نوآوری و تلاش مضاعف نیازمندیم.

به گفته مدیرعامل سازمان‌ منطقه آزاد قشم، معتقدیم حق و باطل براساس فلسفه تاریخ، نگاه قرآنی و حکمت با هم رشد می‌کنند و هرچقدر حق در مسیر قوی‌شدن است، باطل هم در حال رشد است.

او یادآور شد: همانطور که حق و باطل با هم رشد می‌کنند، معارف و منکرات هم با مصادیق جدید در حال رشد هستند و برای مقابله با منکرات و ترویج معارف باید به ابزارهای جدید مجهز شویم.

پیغامی تصریح کرد: فضای مجازی و رسانه‌ها با کمترین هزینه و بدون اجبار، مردم جامعه به ویژه جوانان را به سمت و سوی خاص هدایت و گاهی هم در وجود آنان شبهه ایجاد می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه فطرت انسان دینمدار است، افزود:  تمام کائنات و تک تک ذرات عالم همه در مسیر حق هستند و باید با روش‌های اصولی و راهکارهای نوین مردم را به سمت جریان حق دعوت کرد.

شایان ذکر است؛ از سال ۱۳۷۱ شمسی تاکنون هر ساله هفته اول محرم الحرام به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر باهدف یادآوری اصلی ‌ترین هدف جهاد والا و الهی امام حسین (ع) یعنی احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=5454
  • منبع : منطقه آزاد قشم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.