تاریخ : دوشنبه, ۱۸ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 8 July , 2024
یادداشت؛

آقای مدیرعامل، خشت اول را کج نگذارید

  • کد خبر : 3042
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
آقای مدیرعامل، خشت اول را کج نگذارید
نخستین سخنان «عادل پیغامی» به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بیم کج نهادن خشت نخست را مخابره می کند که می طلبد مراقبت لازم را برای ریل‌گذاری صحیح به عمل آورد.

به گزارش پایگاه خبری چل بیم، دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲؛ «مجتبی نوزرنژاد» مدیر مسوول این رسانه در یادداشتی با عنوان «آقای مدیرعامل، خشت اول را کج نگذارید» نوشت:

«عادل پیغامی» با حدود ۵۰ سال سن، روز یکشنبه ۲۷ فروردین ماه به پیشنهاد دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور و با حکم سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی رسما سکان هدایت سازمان منطقه آزاد قشم را عهده‌دار شد.

فقدان رزومه اجرایی از اصلی‌ترین انتقادات وارد به این انتصاب بود و زمانی تیغ نقد تیزتر نیز می شود که سکان هدایت از فردی گرفته و به ایشان سپرده شد که سوابق اجرایی درخشان در کارنامه داشته و توانسته بود در عمر کوتاه مدیریتی خود عملکردی تحسین برانگیز را بر جای بگذارد به نحوی که مهر تایید نهاد ریاست جمهوری نیز بر عملکرد افشار فتح الهی خوش رقصی می‌کند.

با این حال این انتصاب به صلاح خسروان انجام شده و امروز باید با رها کردن گذشته‌های نزدیک، همه با هم قلم و قدم را برای کمک به «پیغامی» به کار بگیریم تا قشم امروزمان فردایی روشن را بر قله های شکوه و پیشرفت تجربه کند. مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم در آیین معارفه خود مطالبی عنوان کرد که بیم کج نهادن نخستین خشت را در دل‌هایمان ایجاد کرد. بنا بر استقبال وی از نقد بر آن شدیم تا چند سطری بنگاریم شاید برای نگار تازه سکان گرفته نیز کارآمد باشد.

رییس محترم هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، برادر عزیزم آقای دکتر پیغامی، و یا با قدری جسارت و خودمانی‌تر، عادل جان، خواب بودن برخی نمایندگان مردم قشم در خانه ملت و پایتخت کشور درد جان فرسایی است که خود نیز آن را بواسطه ۱۱ سال زیستن در این جزیره به خوبی درک کرده‌ای و اینکه می گویی «قشم در مرکز سخنگو نداشته است.» گواهی بر مظلومیت کهن این جزیره است که سبب شده در اوج ظرفیت های خدادای بسیار محروم باشد و روستایی از قشم که خود در آن زیسته‌ای هر ۲ ماه یک بار ۶ ساعت به آب آشامیدنی دسترسی داشته باشد.

برادرم، فقدان سخنگو در سطوح کلان ملی برای قشم یک ضعف است اما مراقبت کنید خشت اول را کج نگذارید و آگاه باشید که هم اینک شما در جایگاه مدیرعاملی سازمانی عریض و طویل به نام سازمان منطقه آزاد قشم قرار دارید. جایگاهی اجرایی و نه دانشگاهی؛ جایگاهی عملیاتی و نه تئوریک؛ و به هیچ وجه نقش شما در این جایگاه سخنگویی نیست بلکه یک مقام اجرایی و عنصری سیاسی زیر ذره بین محلی، ملی و حتی منطقه‌ای هستید که کوچکترین تحرکات شما بیش از داخل کشور توسط همسایگان و رقبای منطقه ای و سرمایه گذاران خارجی رصد و تحلیل می شود.

صد البته ارتباط و نفوذ شما در عالی ترین سطوح حکومت برای قشم ظرفیتی بی بدیل را رقم زده است که باید از آن بهره برد اما جایگاه امروز شما مدیرعاملی سازمان منطقه آزاد قشم است و گفتار و رفتار رسمی و غیررسمی شما باید متناسب با این جایگاه اجرایی باشد. از این رو نیاز است با شتاب و تعجیل تفاوت های فضای اجرایی با فضای دانشگاهی را مورد بازبینی و بازخوانی قرار دهید تا تحلیل درست را با کلام و رفتارتان مخابره کنید.

نکته دیگری که بیم کج نشینی خشت نخست را تشدید می کند اظهار مدیریت کردن هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم توسط ۲ نفر است. شما به عنوان عضو هیات مدیره و افشار فتح الهی در زمان تصدی مدیرعاملی این سازمان ۲ عضو تصمیم گیر و راهبر هیات مدیره بوده اند. به گفته خودتان این شیوه راهبری تیغه ای دو لبه است. حال که دیگر افشاری بر مسند مدیرعاملی نیست چنین تحلیل می شود که یکه تاز میدان شما هستید چرا که کرسی مدیرعاملی هم از آن شماست و فتح الهی نیز به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره طبیعتا دیگر اقتدار پیشین را ندارد.

اگر هیات مدیره ۲ نفره حرکت بر لبه تیغ باشد، هیات مدیره یک نفره راه رفتن بر خاکستری نشسته بر آتشی ذوب کننده است که می تواند مایه هلاک باشد. بنابراین می طلبد سطح کیفی هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم را حداقل در طراز خود ارتقا دهید تا بتوانید از خرد جمعی حداکثر بهره را برده و اینچنین تصمیم بگیرید، تا قشم چنان شود که می خواهید.

انتهای پیام/.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=3042
  • نویسنده : مجتبی نوزرنژاد
  • منبع : چل بیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.