تاریخ : دوشنبه, ۱۸ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 8 July , 2024
به مناسبت هفته محیط زیست؛

آغاز برگزاری کارگاه‌های آموزشی سفیدشدگی آبسنگ‌های مرجانی در قشم

  • کد خبر : 5134
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
آغاز برگزاری کارگاه‌های آموزشی سفیدشدگی آبسنگ‌های مرجانی در قشم
مجموعه کارگاه‌های آموزشی سفیدشدگی آبسنگ‌های مرجانی به مناسبت هفته محیط زیست با شعار "با ما همراه شده و به یکی از دیده‌بان‌های آبسنگ‌های مرجانی تبدیل شوید و به حفاظت از آن‌ها کمک کنید"، در قشم آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری چل‌بیم، مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام این خبر گفت: این کارگاه‌ها در دو بخش تئوری و عملی با هدف آشنایی علاقمندان با عوامل سفیدشدگی آبسنگ‌های مرجانی و کسب دانش و مهارت‌های لازم برای شناخت سلامت این اکوسیستم ارزشمند آغاز شده است.

وی با اشاره به اهمیت وجود مرجان‌ها در سواحل جزیره به‌عنوان بزرگ‌ترین ساختارهای زیستی جهان که محل زندگی ماهیان و دیگر جانداران دریایی هستند، افزود: سفیدشدگی ناشی از گرمای هوا در بین مرجان‌های خلیج فارس، مسئله‌ای رایج است.

به گفته داخته، شناخت درجه اهمیت این اکوسیستم، حفاظت و کمک به توسعه آن از دیگر اهداف این کارگاه هاست که به‌صورت هفتگی با مشارکت مدیریت محیط زیست، هیات غواصی و نحات غریق، کلوپ‌های غواصی، اقامتگاه‌ها و فعالان محیط زیستی ادامه خواهد یافت.

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: مخاطبان این کارگاه آموزشی غواصان محلی، صیادان محلی و اسنورکلرها و غواصان اسکوبایی که علاقمند به توسعه دانش درباره آبسنگ‌ها هستند که در حفظ و توسعه مرجان‌ها مشارکت دارند.

گفتنی است،  نخستین کارگاه از این مجموعه روز چهارشنبه ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۳ با سرفصل‌های آموزشی چون؛ معرفی و ارزش آبسنگ‌های مرجانی، آسیب‌های آبسنگ‌های مرجانی و چگونگی سفید شدن آن‌ها، روش بررسی سلامت و سفید شدگی آبسنگ‌های مرجانی کرال واچ  (Coral Watch)  به میزبانی کلوپ غواصی خلیج‌فارس برگزار شد.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=5134
  • نویسنده : معصومه مشار
  • منبع : پایگاه خبری چل بیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.